dimarts, 24 de febrer del 2009

Frènia

Esquizo
Ricard Ruiz Garzón


"...Per ells, el fet que jo busqui és un símptoma: una cosa que per a un monjo és una il·luminació, per un psiquiatre és un trastorn. Són científics, no tenen esperit, no hi creuen. I em neguen el meu, me'l classifiquen a base de pastilles. Així semblo molt integrat..."

"...Jo em considerava normal i em van convèncer que no ho era; ara em volen convèncer que ho puc ser, però em sembla que ja no ho vull..."



"...L'esquizofrènia afecta actualment una de cada cent persones,
cosa que implica que tothom coneix, de mitjana,
dos o tres malalts més o menys clandestins
..."

9 comentaris:

òscar ha dit...

impactant l'estadística del peu del post.
suposo que molts dels avenços i d'allò que anomenem com desenvolupament generen uns efectes secundaris també tremendos per les persones.

_MeiA_ ha dit...

si que és impactant, però segur que es queden curts... jo conec molts casos d'esquizofrènia (a part de molts dels usuàris amb els que jo treballo).

Lastienditas ha dit...

Ojalá estuviese menos estigmatizada...

_MeiA_ ha dit...

si, la veritat és que el voltant d'aquesta malaltia s'hi estan fent unes paranoies impresionants, desconeixament de la gent.

Striper ha dit...

normalment es molt desconeguda i com a tal fa por.

Unknown ha dit...

Hola reina!

Sincerament crec que tots en un moment donat tenim els nostres moments "esquizofrènics"...

_MeiA_ ha dit...

si, però no com a malaltia..

Unknown ha dit...

Téns raó, no com a malaltia...

_MeiA_ ha dit...

Syl ;-)


Stiper, no tan desconeguda, ara se saben moltes coses referents a aquests tipus de malalties. Bueno, també és el meu camp de treball, i també m'informo molt més, també és cert.