dissabte, 19 d’abril del 2008

El Pantà de Sau


L'Embassament de Sau (Vilanova de Sau) és al peu de la serralada de les Guilleries, pertany a la Conca del riu Ter i, juntament amb el de Susqueda i amb el del Pasteral, forma part d'un sistema de tres pantans que uneix la comarca d'Osona amb el de la Selva. Té una llargada de 17km, i 3km d'amplada i permet la pràctica d'esports nàutics.
El pantà, inaugurat el 1962, va cobrir el poble de Sant Romà de Sau, les restes del qual, especialment el campanar de l'església romànica del s.XI, són visibles quan el nivell de l'aigua embassada és baix, com per exemple actualment, a més també es pot passejar per les cases del poble i el cementiri.
L'embassament de Sau té una capacitat màxima de 165'26 Hm3. Actualment té 28'67 Hm3 (el 17'35%)

Estem en una de les pitjors sequeres de Catalunya, i sincerament per mi, és molt trist veure el Pantà de Sau així. És un lloc ídilic per anar a visitar i la gent de la Plana de Vic li tenim una estimació especial.
Així és com el volem veure:

3 comentaris:

karma ha dit...

La veritat és que veient les fotos... m`han impactat. faré el que pugui, jo intento estalviar aigua, a casa estem molt concienciats. però... una pregunta... els camps de golf s'estan regant?

kakihara ha dit...

Estic segur que aquesta primavera plourà suficient perquè s'acabin les alarmes per un temps. No entenc tanta alarma quant la temporada de pluja acaba de començar.

¿vau visitar el poble submergit? La veritat es que es una de les coses curioses per visitar.

_MeiA_ ha dit...

Jo tb penso que s'ha alermat massa el tema, tothom és concient d'estalviar aigua, tan ara que hi ha sequera, com abans que no n'hi havia.
Pel què fa als camps de golf, jo espero que tinguin un dit de front i no els reguin. A més, jo no estic a favor dels camps de golf. No només per l'aigua que malgasten, sinó que els camps de golf implica molta cosa que penso que no es necessària. Però això només és una opinió persnal.
I a mi només em provoca tristesa veure el pantà de sau així, és trist. He publicat aquesta entrada perquè aquest pantà està molt a prop don visc jo, i hi vaig molts diumenges a passar el dia, és la "meva terra". I es fa molt raro poder-te passejar per tot dins del poble... és com si tu anessis amb un bosc que tens el voltant d casa teu, on hi has crescut, i un dia tel trobes tot cremat. És la mateixa sensació.

Un pto i bona setmana!